Kolory czterech pór roku
Dziś proponujemy zabawę z instrumentacją.
Przypominamy sobie kolory i pory roku a do tego świetnie się bawimy robiąc dużo hałasu 🙂
Piosenka w wersji śpiewanej i instrumentalnej do kupienia w naszym „Sklepie mp3”
Nuty do pobrania:
kolory_wszystko_ma – nuty
Kolory wszystko ma.
1. Niebo kolor ma niebieski,
a trawa zielony,
złoty słońce, srebrny księżyc,
czarny maja wrony.
Wszystko swoje ma kolory,
chmury, ziemia, drzewa,
Krowa, co po łące chodzi
i ptak, który śpiewa.
Ref. Tra-la-la, kolory wszystko ma.
Tra-la-la, kolory mam i ja.
Tra-la-la, kolory wszystko ma.
Tra-la-la, kolory mam i ja.
2. Wiosna z nami gra w zielone,
lato w żółte słonce.
Jesień brązem nam maluje,
liście spadające.
Zima w białym jest kolorze,
kiedy dużo śniegu.
Wiem już o tym i nie muszę
pytać się kolegów.
Ref. Tra-la-la, kolory wszystko ma.
Tra-la-la, kolory mam i ja.
Tra-la-la, kolory wszystko ma.
Tra-la-la, kolory mam i ja.
Instrumentacja do piosenki
Do zabawy będą potrzebne:
– kołatki;
– grzechotki;
– trójkąty;
– tarki.
Rozdajemy je dzieciom – każdemu inny instrument
Podczas słów:
„niebo kolor ma niebieski,” – dzieci rytmicznie grają na kołatkach;
„a trawa zielony,” – grają na grzechotkach ciągłym dźwiękiem;
„złoty słońce, srebrny księżyc,” – rytmicznie grają na trójkątach;
„czarny maja wrony.” – dzieci grają na tarkach;
„wszystko swoje ma kolory,” – rytmicznie grają na kołatkach;
„chmury, ziemia, drzewa,” – grają grzechotki ciągłym dźwiękiem;
„krowa, co po łące chodzi” – dzieci rytmicznie dzieci na trójkątach;
„i ptak, który śpiew” – dzieci grają na tarkach.
Podczas słów:
„Tra-la-la, kolory wszystko ma.
Tra-la-la, kolory mam i ja.
Tra-la-la, kolory wszystko ma.
Tra-la-la, kolory mam i ja.” – wszystkie dzieci grają jednocześnie.
Podczas słów:
„wiosna z nami gra w zielone” – dzieci rytmicznie grają na kołatkach;
„lato w żółte słonce.” – grają grzechotki ciągłym dźwiękiem;
„jesień brązem nam maluje,” – dzieci rytmicznie grają na trójkątach;
„liście spadające” – dzieci grają na tarkach;
„zima w białym jest kolorze” – dzieci rytmicznie grają na kołatkach;
„kiedy dużo śniegu” – grają grzechotki ciągłym dźwiękiem;
„wiem już o tym i nie muszę” – dzieci rytmicznie grają na trójkątach;
„pytać się kolegów” – dzieci grają na tarkach.
Kolejny refren wykonujemy w ten sam sposób co poprzedni.